Support

IT-support är kärnan i Degeas leverans!

Sedan starten år 2000 har IT-stöd och support varit en topprioritet och fortsätter att forma hur vi utvecklar våra tjänster och leveranser. Vi vet att från den enskilda användarens effektivitet till beslutsfattarens behov av lugn och stabilitet i organisationen så spelar IT-supporten en avgörande roll!

Vi mäter och följer nogsamt upp nöjdhetsgraden med supportleveransen. Det är med stolthet som vi ständigt stärker vårt KPI och en tillfredsställelse att få arbeta med nöjdare kunder för varje år som går.

Degea - Support

Processen för hög nöjdhetsgrad

När ett problem rapporteras, antingen från våra övervakningssystem eller från en användare så registreras alltid ett ärende där vi samlar all information som insamlas under tiden ärendet hanteras hos oss.
Via olika verktyg tar vi oss an problemet och ofta kontaktar vi slutanvändaren för att tillsammans se om något behöver tas in som mer information eller om vi direkt kan visa användaren hur problemet kan lösas.

Om problemet inte kan lösas eskaleras problemen internt, ofta behåller samma tekniker grundärendet och tar in andra kollegors expertis för att lösa problemet. När problemet är löst återkopplar vi alltid till slutanvändaren eller kontakten i vårt ärende och hör efter om vi har en samsyn på problemet.

Skulle problemet behöva att man gör en översyn av gällande strukturer och rutiner så försöker vi hjälpa användaren att komma vidare i sitt problem temporärt till dess att vi analyserat rotorsaken och presenterat en tillförlitlig lösning till användaren.

Support med personligt engagemang

Stabil IT-support och hög kundnöjdhet kommer inte av sig själv. Vi arbetar efter en stabil process med gott systemstöd, analys av kundupplevelsen och en process där kundens upplevelse direkt påverkar designen av Degeas tjänster och leveranser.
Utöver trygghet i vår supportprocess vet vi vad som krävs för att hålla en mycket hög nöjdhetsgrad och dessa är våra ledord inom supportarbetet;

- Direktkontakt med tekniker
- Snabba svar
- Engagerade tekniker som omfamnar kunden

”Det känns tryggt att ha ett eget team på Degea som jag vet arbetar för vår säkerhet!”

Anna Malmström
– CFO, DKLBC

Environment Image for Addtech

”Det viktigaste för oss har varit cybersäkerheten”

"Det känns som att det är vi tillsammans”
” Tänker inte på att det är en leverantör”

Patrik Hellström & Jenny Alsterfält
- Addtech Nordic AB