Om Degea

Vår vision – säker och tillförlitlig IT!

Vår affärsidé är att tillhandahålla IT-stöd med högsta möjliga IT-säkerhet.

Vi drivs och motiveras av att stärka motståndskraften inom IT. Vi gör det genom att bygga robusta lösningar, utbilda användare och beslutsfattare samt ständigt ligga steget före hotaktörerna.

Vår metod för att realisera visionen är att paketera kompletta tjänster till fasta kostnader. Det är här vi skiljer oss från konkurrensen. Vi tillämpar vår expertis inom cybersäkerhet i alla våra leveranser och kunderna kan förlita sig på trygg och tillförlitlig IT till ett fast pris!

Vi har sedan år 2000 byggt vår verksamhet runtomkring IT-support och att stötta kundernas affärsverksamhet. Supporten till slutanvändaren och dess verksamhet kommer alltid stå i centrum i våra leveranser, omhändertagandet av användaren genomsyrar allt vi gör.

– Erik Dannstedt, VD

We've got you covered!

Det är ett motto som ofta förekommer och genomsyrar inställningen bland kollegorna på Degea. Enkelt uttryckt finns det en inställning och fokus på att alltid bistå kunderna hela vägen i besvärliga situationer, med det lilla extra personliga engagemanget. I arbetet med att motverka hotaktörerna eller återställa en skadad IT-miljö så vill man ha ett team med duktiga människor på sin sida. Kort sagt, we've got you covered!

Korta fakta

Degea omsätter drygt 34 MSEK årligen med en vinstmarginal på mellan 5-10%. Verksamheten utgår från funktionella lokaler vid Gullmarsplan, i Stockholm. Företaget ägs och leds av Erik Dannstedt.

Degea har 16 medarbetare och arbetar uteslutande med IT-leverans i olika former.

Kontakta oss

Vår historia

Degea har mycket lång erfarenhet av att leverera IT. Företaget härstammar från 1980-talet då verksamheten var koncentrerad till IT-support inom bank- och finanssektorn under namnet PBT Data. Mycket positivt kommer från den bakgrunden med höga krav på korta åtgärdstider, hög säkerhet och en ständig fokusering på att stötta kundens kärnverksamhet.
År 2000 övergick verksamheten i det nyskapade bolaget Degea och företaget breddade sin tjänsteleverans till andra branscher men med en tydligare profilering inom infrastruktur och cybersäkerhet/SecOps.

3 steg för en framgångsrik IT-lösning

1

Användaren i fokus

När nya funktioner och tjänster tas fram eller förbättras är det alltid IT-säkerhet, affärsnytta och användarvänlighet som kommer i första hand. Kundens slutanvändare kommer i direktkontakt med erfarna och kvalificerade tekniker som inte bara avhjälper problem utan även stöttar användarna i deras vardagliga IT-användande.

2

Fasta kostnader

Drygt 75 % av Degeas tjänsteleverans sker via fastprisavtal, det är en långsiktig och medveten strategi som uppskattas stort av Degeas kunder. Det krävs en trygghet i sin leverans för att garantera funktionsleverans till ett fast månadspris utan långa bindningstider. Tryggheten kommer från gedigen kunskap och medvetenheten om kundernas nöjdhet borgar för långsiktiga relationer.

3

IT-säkerhet

Det proaktiva säkerhetsarbetet särskiljer Degea från mängden. Vi förväntar oss inte att kunden är den som skall avropa bra IT-säkerhet, det är vi på Degea som driver kunden framåt i säkerhetsarbetet. Erfarenheterna från omvärldsanalyser, ny teknologi och arbete i säkerhetsincidenter är det vi tar med oss för att ständigt göra våra kunder säkrare.


Degea - Referenser - Miljöbild - Heving & Hägglund AB

"Tekniska lösningar behöver kompletteras med användarutbildningar"

För att tillse att säkerheten i vår IT-miljö är hög ser vi, med hjälp av Degea, även till att utbilda användarna för att höja deras medvetandenivå avseende olika typer av hot mot verksamheten.

- Peter Svensson, VD